August 03, 2013

CULY RECEPT: Tauge, kip & Mango

Kleurrijk, snel, verrassend, gezond maar bovenal lekker. Dit receptje vond ik op de website Culy.nl waar ik dagelijks rondstruin. Deze salade is een van mijn favoriete gerechtjes, vol smaak en prachtige kleuren. Aan het recept heb ik mijn eigen draai gegeven en uiteindelijk is dit eruit gekomen! Let wel dat de tauge echt vers en knapperig is. Recept is voor twee personen.

Benodigdheden
Kip, gesneden in blokjes
Mango, ook in blokjes
Tauge
Granaatappelpitjes
Cashewnootjes
sojasaus
klein rood pepertje (of de helft van een grote)
Koriander

Bereiding
Snijd de kip en de mango in gelijkmatige blokjes. Vervolg bak je de kip gaar samen met het pepertje. Als deze gaar zijn zet je het voor hoger en wok je de taugé erbij. Als laatst de mango, het vocht daarvan en een eetlepel sojasaus. Het vuur uitzetten en de cashewnootjes erdoorheen mengen. Afmaken met granaatappelitjes en koriander.

4 comments:

  1. Klinkt als een goede combi, lekker!

    ReplyDelete
  2. Nom, nom. Ziet er heerlijk uit! Kip, mango en cashew zijn altijd goed :)

    ReplyDelete
  3. I love your blog! Definitely following now, stay in touch xx

    thedailysugar.blogspot.com

    ReplyDelete