January 31, 2014

BANANENBROOD

Bananenbrood is een regelrechte hit! Op veel blogs zag ik deze al voorbij komen maar vond het eerst niet heel interessant. Tot woensdag. Normaal maak ik banaan-ei pannenkoekjes maar deze keer dacht ik; laat ik me eens wagen aan het bananenbrood! Zoals altijd maakte ik van veel gelezen recepten mijn eigen recept.

Benodigdheden
Een cakebakvorm
drie rijpe bananen
vier eieren
Meel, 100 gram ik maakte van havervlokken meel maar amandelmeel
of ander meel kan natuurlijk ook.
Een grote hand gedroogd fruit zoals rozijnen, perzik of dadels
Eetlepel akpoeder
Schep gebroken lijnzaad

smaakmakers zoals:
kanaal/speculaaskruiden
kokosrasp
noten

Bereiding
Zet alle ingrediënten klaar: maal het de haver fijn als je dit gebruikt en maak het gedroogde fruit fijn. Pureer ook de bananen. Meng de eieren door de bananenpuree en daarna voeg je een voor een de andere ingrediënten toe. Elke keer goed kloppen zodat het een luchtiger brood wordt. Vet het bakblik in met wat kokosvet en giet het mengsel erin. Bak het brood/de cake zo'n 30 minuten op 170 graden. Het brood/cake is zwaarder dan gewoon brood of cake maar helemaal gezond en heel goed vullend! 

9 comments:

  1. Ziet er goed uit en fijne ingredienten! Hoeveel meel moet erin? Dat staat er niet bij en ik heb zelf geen idee..

    ReplyDelete
  2. Heerlijk een dikke plak bananenbrood!
    Hmmm

    ReplyDelete
  3. Ik ga het toch ook maar eens proberen!

    ReplyDelete
  4. Bananenbrood is echt te lekker! Vooral leuk ook dat je er echt alles in kan doen. Hoeveel haver gebruikte je?

    ReplyDelete
  5. Ja zeker! Ik gebruikte 100 gram haver

    ReplyDelete
  6. Dat ziet er geslaagd uit, fijn recept ! Merci

    ReplyDelete
  7. Hoeveel plakken kreeg je hier ongeveer uit?

    ReplyDelete