August 16, 2013

LEMONCHEESECAKE

Eerder deelde ik al het recept van een cheesecake maar toen zei ik al dat ik het recept nog wilde verbeteren. Uiteindelijk is deze taart er uit gekomen en ik moet toegeven dat ik de taart erg mooi vind! En niet heel onbelangrijk, de smaak is erg lekker!

Benodigdheden
Monchou kaas, 4 x 200 gram
Bekertje creme fraiche 124 ml
Witte basterdsuiker 150 gram
Sap en zest van drie limoenen
Vijf eieren

Digistive koekjes 200 gram (of anders groffe koekjes)

Boter 100 gram

Bereiding

Maal de digestieve koekjes fijn in een keukenmachine of met een stamper. Mix deze met de zachte (warme) boter zodat het een mooi geheel wordt en verspreid deze over de boden van je springvorm (ik heb een springvorm met een diameter van 25 centimeter gebruikt). Zet de oven op 150 graden. Doe de roomkaas in een kom en mix deze tot een luchtig geheel. Vervolgens een voor een de eieren erbij en telkens het beslag mixen. Als laatste de creme fresh, de suiker en het sap met de zest erbij. Je kunt ook het groene van de limoen schillen en erbij voegen voor de smaak. Je kunt natuurlijk zelf invullen hoeveel limoen smaak je wil. Het mengels in de springvorm gieten en ongeveer een uur (kan langer zijn) in de oven langzaam laten bakken. Het laatste kwartier heb ik de oven 10 graden warmer gezet. Daarna doe je de oven uit en laat je de cake in de oven afkoelen (laat de deur van de oven open). Daarna zet je de taart twee uur op kamertemperatuur en als laatst minimaal drie uur in de koelkast. Hierna kun je de taart voorzichtig opdienen. Lekker met een glaasje limonchello of een laagje rode vruchten jam over de taart.

12 comments:

  1. Dit recept ga ik zeker een keer proberen! Ziet er heerlijk uit!

    ReplyDelete
  2. Jammie, heerlijk! Het frisse gecombineerd met dat zware van de roomkaas lijkt me erg lekker. En niet eens zo heel ingewikkeld om te maken volgens mij!

    ReplyDelete
  3. Lekker! Ik zou wel een stukje lusten :)

    ReplyDelete
  4. Oh wow! Een lust voor het oog alleen al :) Lijkt me geweldig; lemon cheesecake is one of my favorites!

    ReplyDelete
  5. Ik smelt echt als ik deze taart zie!! Als ik een cheatdag heb zit de kans er dik in dat ik dit ga maken, dammmm it looks so good! Hoe we al kunnen dromen bij een foto, haha;)!

    ReplyDelete
  6. Oh my, dit moet ik echt proberen. MOET. Push me.

    ReplyDelete
  7. Damn! Dit ziet er heeeerlijk uit. Xx

    ReplyDelete
  8. Ziet er heerlijk uit!

    ReplyDelete
  9. Dat ziet er echt heel lekker uit!

    ReplyDelete
  10. Klinkt goed en ziet er geweldig uit. Dat recept ga ik zeker proberen, lekker!!

    ReplyDelete
  11. Ooo ik hou er zo van! Binnenkort maar weer eens maken :)

    ReplyDelete
  12. Ziet er zoooo lekker uit! Ga ik zeker een keer proberen, hopelijk lukt het mij...

    ReplyDelete