August 27, 2013

HOTSPOT MAASTRICHT

Maastricht staat bekend om zijn vele restaurantjes, goed eten en fijne terrassen. Lekker eten is voor veel Limburgers erg belangrijk en dit zie je overal terug. Op elke hoek van de straat vind je een delicatessen winkel en er worden meerdere culinaire evenementen georganiseerd. Ook zijn er veel restaurants waar je heerlijk kunt eten. Restaurant Il Y A is daar een van. 

Bij Il Y A geniet je van een afwisselende Mediteraanse keuken. ''Een tijdloze ontdekkingstocht langs de kustlijn van de Middellandse Zee via de Straat van Gibraltar tot aan de Atlantische Oceaan, van SardiniĆ« tot aan de Algarve en via de authentieke binnenlanden weer terug. ''Stokbrood met huisgemaakte tapanade vooraf, een frisse inktvissalade, zeevruchten risotto, parelhoen met knoflook-citroen-olie of een klassieke vitello tonato. geserveert met een witte wijn of ''prochello'' een verfrissende cocktail met prosecco, limonchello en munt. 

Naast het heerlijke eten zijn ook de eigenaardig gastvrij en betrokken. Je voelt je meteen thuis door de huiselijk en knusse sfeer. De eigenaar geeft je tips en verrast je met de fijne lekkernijen.


Koestraat 7, 
6211 HR Maastricht
http://www.eetcafeilya.nl

9 comments:

  1. Ziet er erg leuk uit! Ik moet echt weer eens een weekendje Maastricht doen, mooie stad!

    ReplyDelete
  2. Inderdaad een heel tof restaurantje! Zoveel lekkers in Maastricht haha!

    ReplyDelete
  3. Dat ziet er erg goed uit! Binnenkort ga ik naar Valencia, o.a. lekker genieten van tapas en cava. Wil ook nog steeds een keer naar Maastricht.

    ReplyDelete
  4. Leuk:) Als je niet had gezegt dat het in Maastricht was, had ik zo geloofd dat je ergens in Frankrijk op een terrasje zat.

    ReplyDelete
  5. De foto's geven meteen de sfeer van Maastricht aan, leuk! Zo lekker bourgondisch en gezellig. Fijne tip! Wij zin in december weer in Maastricht, dus hij gaat zeker op mijn lijstje.

    ReplyDelete
  6. Oeh, ziet er gezellig uit!

    x

    allthatmatters.tk

    ReplyDelete
  7. Ziet er heerlijk uit.
    x fashialies

    ReplyDelete
  8. Super leuk dit, ik zag het al op FB voorbij komen. Ik zou er zeker een hapje gaan eten als ik in de buurt zou zijn. Zie foto 2 en 3: lijkt wel op Italie toch!? :)

    ReplyDelete