October 18, 2013

THE CULY WAY OF LIFE


The culy way of life,
Wat mij betreft het 'alles in een boek' voor een foodie. Het boek van Monique van Loon dat gister is uitgekomen is een heerlijk feelgood boek voor altijd en voor iedereen.

Niet alleen staan er fijne, orginele (simpele) recepten in het boek, ook deelt Monique haar tips om het eten mooie te presteren, wanneer bijvoorbeeld een avocado rijp is, haar favoriete culy blogs, hoe je de tafel dekt, wat de fijnste restaurants zijn, op welke muziek te kookt, waar ze haar boodschappen doet, welk gereedschap en welke boodschappen handig zijn maar ook krijg je in een boek een versnelde wijncurcus. En dit is dus nog niet eens alles. Ik zei toch al een alles in een boek?!

De manier waarop het boek is ingedeeld vind ik ook leuk en origineel (alweer leuk en organel? jep, kan er niks anders van maken). Onderwerpen zijn bijvoorbeeld; Genieten in je eentje en Healthy en Culy. Daarin staan volgens mij precies de dingen, tips en gerechten, die we 'in deze tijd' nodig hebben. Ze laat zien dat gezond eten helemaal niet minder lekker is (jeej!) wat veel mensen nog wel eens vergeten. Ook laat ze zien dat in je eentje eten net zo'n feest is als met anderen.

Eigenlijk kan ik alleen maar lovend zijn over het boek! De fotografie en de vormgeving is zelfs prachtig. Veel recepten heb ik nog niet geprobeerd. Wel dit recept staat er in wat een van mijn favorieten is. Een min puntje; Monique is geen liefhebber van kaas ;)


10 comments:

  1. Ik ben zo benieuwd naar dit boek, heb er veel over gelezen al, en nu na de lancering helemaal haha. Mooie vormgeving inderdaad! Het hoofdstuk Genieten in je eentje spreekt me aan, ik eet regelmatig alleen en wil dan toch iets lekkers maken.

    ReplyDelete
  2. Leuk! Ik was al heel nieuwsgierig. Leuk dat je het gelijk al in huis hebt.
    Ik denk dat ik het voor Sinterklaas ga vragen ;). Als ik zolang kan wachten haha.

    ReplyDelete
  3. Ik wil het ook zo graag hebben en heb het ook voor sinterklaas gevraagd, maar ik ben bang dat ik het toch koop als ik het binnenkort ergens tegen kom.

    ReplyDelete
  4. Geen liefhebber van kaas...!? Ok daar val ik ook even over;) haha nee ieder z'n ding, maar ik ben er gek op! Leuke review van het boek, klinkt als een eens anders dan anders kookboek!

    ReplyDelete
  5. Ik ben ook benieuwd naar het boek! Ik houd van zulke boeken, met meer dan alleen recepten. Binnenkort even naar de boekhandel!

    ReplyDelete
  6. Hoor veel goede verhalen over het boek (jammer van de kaas ja, hoe kun je daar nou NIET van houden? ;) ) dus ga hem snel ook eens bekijken!

    ReplyDelete
  7. Ahhh ik heb 'm ook besteld en ben erg benieuwd! Heel leuk dat er allerlei boeken uitkomen met behalve recepten ook leuke adresjes..

    Wij hebben net deze binnen van Ron Blaauw, met allemaal hotspots in Amsterdam! http://ourtaste.nl/rons-amsterdam-part-2/

    ReplyDelete
  8. Zo jij bent snel haha! Lijkt me ook een heerlijk boek; ik heb het ook niet zo op blauwe kaas en geitenkaas, dus vind het stiekem fijn om te weten dat ik dat niet tegen ga komen ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ze verteld er wat iets over want een lekker kaasje kan niet ontbreken natuurlijk! Maar in haar receptjes zie je ze niet zo snel =D Geitenkaas is voor mij juist liefde!

      Delete
  9. Oh wat een geweldig boek lijkt me dat. Haar website leest zo lekker weg dus het boek verwacht ik ook wel! X

    ReplyDelete