December 28, 2012

BOOKS

Sinds mijn verjaardag alweer bijna twee weken geleden ben ik het bezit van twee hele fijne kookboeken; Jamie's reizen en Reis om de wereld in 80 gerechten. Beide stonden al een tijd op mijn lijstje!


Het eerste boek is het boek ‘Jamies reizen’ van Jamie Oliver. De laatste tijd ben ik een grote fan geworden van Jamie en Jamies reizen sprak me aan omdat er dan gerechten uit verschillende landen (logisch) in het boek staan. De landen zijn:  Spanje, Marokko, ItaliĆ«, Zweden, Griekenland en Frankrijk. Allemaal hele mooie landen en gerechten! Het boek is al wat ouder (2009) maar de gerechten zijn echte klassiekers!

Het tweede boek is ook een boek dat over de hele wereld gaat. ‘Reis om de wereld in 80 gerechten’  van David Loftus is een boek met klassieke gerechten van de populairste chefs ter wereld waaronder Jamie Oliver, Nigella Lawson, Heston Blumenthal en Rachel Khoo. Beide boeken hebben prachtige fotografie en verfijnde inspirerende gerechten!
Wat zijn jullie favoriete kookboeken?

9 comments:

  1. Jamies boeken vind ik ook altijd erg leuk! Maar ook het kookboek Veg! van auteur Hugh Fearnley-Whittingstall is een aanrader met heerlijke vegetarische gerechtjes. Maar mijn lievelingsboek is Turquoise, een culinaire reis door Turkije van Greg Malouf met prachtige foto's!

    mrmrsfoodandtravelaholic.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fijne tips!
      Het vegetatarische boek lijkt me wel wat!

      Delete
  2. Wow, dat lijken mij ook erg leuke boeken! Vind het altijd leuk om meerdere landen in een boek te hebben. Kan nu al niet wachten op je posts met lekkere recepten :)

    ReplyDelete
  3. Het boek van Jamie heb ik ook! Erg leuk!

    ReplyDelete
  4. Jamies reizen lijkt me een erg leuk boek zeg! En lekker ;-)
    Ik volg je nu op gfc en bloglovin
    xoxo

    ReplyDelete
  5. Oeh zulke boeken lees ik zou nooit!
    maar zou het moeten proberen denk ik,
    leuke post!

    elkaar volgen?
    xoxo

    ReplyDelete
  6. Wat leuk die Reis om de wereld in 80 gerechten. Klinkt alsof er heerlijke recepten instaan. Als reiziger wil ik altijd wat nieuws proberen :D

    ReplyDelete
  7. Oeh beiden lijken me super! Ik ben groot fan van Jamie Oliver, heb thuis Jamie's Italie en Jamie's America. Verder ben ik super blij met m'n kookboek 'Vegalicious' en m'n Magnolia Bakery kookboek. (slechts 2 van de zovele haha)

    ReplyDelete
  8. Ik ben fan van Jamie! Zulke lekkere en simpele recepten :)

    el-eventh

    ReplyDelete