March 27, 2013

ALGARVE TOWNS

De Algarve heeft een rijke geschiedenis onder andere door de vele ontdekkingsreizen, en dat is overal goed terug te zien. Er zijn veel kastelen, forten en overblijfselen daarvan. Vaak kun je deze gratis bekijken of voor een paar euro naar binnen en als student krijg je vaak korting. Alle steden en dropjes en een rustige sfeer waar je de geschiedenis proeft. De mensen hier zijn enorm gastvrij en vriendelijk! Ga vooral in het laagseizoen. Zo ontdek je nog meer en krijg je tips van de locals.

Een van de leukste stadjes in de Algarve vond ik Lagos. Lagos heeft een leuke winkelstraat met veel sourvenierwinkeltjes en je kunt hier heerlijk lunchen. Daarnaast heeft Lagos een haven, een aantal stranden en een fort. De moeite waard om hier een middag naar toe te gaan!

Cabo de Sao Vicente in Sagres is het meest zuid-westelijkse punt van de Algarve. Het is hier erg rustig maar leuk om even te bekijken.

Helemaal aan de andere kant van de Algarve niet ver van Spanje vindt je Tavira. Een romantisch stadje aan beide kanten van een rivier. Hier stond het mooiste kasteel (vond ik) van de Algarve en er zijn veel goede restaurants!

Eerder schreef ik een post over Faro. Veel mensen slaan deze stad over maar het is zeker de moeite waard naar toe te gaan. Ideaal om stad, natuur en strand te combineren. 

Aljezur is een een stad met een prachtig uitzicht. Rijdt vanaf Monchique richting de westkust en doe dan even dit stadje aan! 

In Alcoutim bevindt je je bijna in Spanje. De rivier is het enige wat de twee landen nog scheidt. In het laagseizoen is het hier rustig maar hierdoor is het eten erg goedkoop! Het natuur gebied met bergen is eveneens prachtig!

Er zijn natuurlijk nog veel mooie plekken in de Algarve. Als je de mogelijkheid hebt zou ik een autotje huren en langs de kust gaan rijden. Veel restaurant eigenaren helpen je op weg naar de mooiste plekken. In Faro, Portimao, Aljezur en Tavira zie je veel ooienvaars die door de lucht dansen! In de Algarve is zoveel te ontdekken!

16 comments:

  1. Dat huisje op die berg bij de zee, wauw! <3 Daar wil ik wel wonen

    ReplyDelete
  2. Wat veel leuke stadjes allemaal!

    ReplyDelete
  3. Oh wauw, wat een foto's. Ik ben hier ook geweest, ik zelf herinner me het meer als een zonnig oord ;-)
    Jammer dat ik toen dus niet meer van Algarve heb gezien.
    xoxo
    www.lesismoreblog.com

    ReplyDelete
  4. Elke keer dat ik zo'n post lees over de Algarve wordt ik jalourser op mijn ouders die daar van de meivakantie heengaan en ik niet... haha. Mooie foto's!

    ReplyDelete
  5. Wauw, supermooie foto's heb je weer gemaakt. En je maakt me steeds enthousiaster. Hoop dat ik straks met het mooie weer ook mooie foto's kan maken. XX

    ReplyDelete
  6. wauw echt prachtig!
    xoxo
    p.s. lees nu een interview met Raynor Arkenbout in mijn nieuwe post

    ReplyDelete
  7. Wat een prachtige omgeving! Portugal staat al een hele tijd op mijn lijstje, maar met je mooie foto's overtuig je me helemaal :)

    ReplyDelete
  8. Bij het zien van je foto's en het lezen van je verhalen stijft Portugal wel op mijn lijstje met landen die ik graag wil bezoeken!

    ReplyDelete
  9. Wauw wat ziet dat er mooi uit! Ik wil er heen! En wel nu.

    ReplyDelete
  10. wat ontzettend mooi!
    ik vertrek over een paar dagen naar Portugal, maar "helaas" slechts een week en dus kom ik niet verder dan Porto en Lissabon - en alles daartussen. fijn om nu al te weten dat ik eens terug moet ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leuk! Precies het deel dat ik nog niet gezien heb.
      Ik houd je blog dus extra in de gaten :-) Portugal is te groot om alles in een keer te zien!

      Delete
  11. wow, prachtig! Nu verlang ik nog meer naar de zomer!

    Doe je mee met mijn give-away? Het is een blogworkshop!

    ReplyDelete
  12. Wederom een aantal prachtige foto's! Het is bijna alsof ik er echt ben. Wat een prachtige gebouwen ook zeg. En dat heerlijke weer... jaloers;)!

    ReplyDelete
  13. Ziet er prachtig uit, wat een geweldige blog!

    ReplyDelete
  14. De Algarve is zó mooi! Je had eigenlijk ook naar Ilha de Tavira moeten gaan, een schiereiland van Tavira met een parelwit strand. En bij Lagos heb je privestranden, waar je eerst over rotsen moet klimmen om er te komen maar vervolgens een prachtig strand hebt. Oh, nu wil ik echt terug naar Portugal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat leuk om de enthausiaste verhalen van andere te lezen :-)
      Tavira hebben we alleen in de namiddag en zonder zon te zien.
      We zijn sowieso van plan terug te gaan naar de Algarve <3

      Delete