May 15, 2013

TRAVEL FAVOURITES

Eerder bij Dailylin en Pretty Chic Travel en zo leuk dat ik het overneem; personal travel favourites. 

Favoriete verblijf
Dit paleisje in Luxemburg is zeker mijn favoriete verblijf tot nu toe. Eerlijk gezegd heb ik nog niet veel landen en hotels bezocht maar ik denk dat deze altijd wel een van de mooiste blijft. De locatie is echt prachtig (als je van rust houdt tenminste); midden in de natuur en aan het water. 

Favoriet beautyproduct op reis
Ik kan best wel een tut zijn en neem dan ook graag veel verzorgingsproducten mee. Ik neem  sowieso verfrissingsdoekjes en een crème mee.

Favoriete shopbestemming
Ik ben niet zo'n hele grote shopper. Meestal ga ik snel door alle kledingrekken heen en in een oogopslag weet ik of het wat is of niet en ben ik zo weer weg. In souvenierwinkeltjes, supermarkten en authentieke marktjes kan ik me wel uren vermaken. Echt shoppen kun je goed in NewCastle maar ook in Antwerpen en Berlijn. Voor eten en souveniertjes vind ik Portugal en Spanje geweldig. 

Favoriete relax bestemming
Tot nu toe zeker de (kleine) Griekse eilanden! Zon, strand, zee, lekker eten, relax en kleine gezellig dorpjes. Oostenrijk vind ik heel relax voor zowel wintersport als in de zomer. Nieuw Zeeland lijkt me wel het perfecte relax land. Maar ook Nederland heeft fijne relaxplekjes.

Raarste ooit gegeten
Geen idee eigenlijk. Ik heb nog nooit sprinkhaan of wormen gegeten. Hooguit escargot of inktviseitjes in Portugal. Al vind ik dat nog meevallen!

Lekkerste ooit gegeten
Ook lastig. De Thaise en Indiase keuken vind ik momenteel erg lekker terwijl ik nog nooit in Azië ben geweest. De Franse, Italiaanse en mediterrane keuken vind ik ook geweldig. Van grote stukken vlees ben ik geen groot fan, al vind ik een mals hertenbiefstuk wel weer lekker. Ik ben ook gek op alles wat zoet is. Overigens heb ik bij het Nonnetje in Harderwijk wel een van de beste herinneringen aan een fijne avond met goed eten al is 'gewoon' in ons kikkerlandje.

Vliegtuigoutfit
Simpel en comfi. Lange broek (geen spijkerbroek), allstars, shirtje en vaak een vest en een grote sjaal die je als dekentje of als kussen kunt gebruiken.

Spannendste ooit gedaan.
Dat moet nog komen ;). De eerste keer dat ik vloog, ging ik alleen op reis en bleef ik ook een maand weg. Achteraf was het allemaal niet zo spannend maar juist erg leuk. Veel geleerd en leuke mensen leren kennen! Binnenkort ga ik op reis voor mijn eerste echte fotografie opdracht. Ook heel spannend! Oja en van een grote skischans met ski's aan en een poging tot salto doen, (landen of het luchtkussen ofcourse) vond ik ook best spannend. 

Opvallend is wel dat ik veel foto's maak waar wijn op staat terwijl ik eigenlijk bijna nooit drink. Alleen op bijzonder fijne momentjes dus. Deze zijn gewoon erg fotowaardig ;)

Ik wil nog zoveel meer van de wereld zien, proeven, ruiken en voelen. Backpacken in Azië staat momenteel hoog op mijn bucketlist, zwemmen met dolfijnen in Curacao wordt een stukje realistischer en op safari in Tanzania is al jaren een droom! Maar ook Costa Rica en Zweden lijken me prachtig. Wat is jouw mooiste reismoment?

10 comments:

  1. Hahaha dat is zeker grappig, van die wijn! Het zijn ook mooie plaatjes:) En dat gefrituurde schaaltje met die gamba's er op: hmmmm ziet er goed uit! Leuk om te lezen!

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie foto's zeg! Ik heb echt zin om te reizen hierdoor haha! Dat plekje in Luxemburg lijkt me echt heel leuk!

    ReplyDelete
  3. Mooie foto's, ik heb de laatste tijd weer zo'n zin om te reizen!

    ReplyDelete
  4. Leuke post om te lezen, krijg direct zin om te reizen :) Mijn lijstje met plekken die ik graag wil zien is ook oneindig!

    ReplyDelete
  5. Ik ga deze tag denk ik ook overnemen, vind hem zo leuk! Die foto van jou bij het zwembad is een plaatje, wauw! De rest van de foto's zijn trouwens ook erg mooi, haha!

    ReplyDelete
  6. Wat een leuk artikel! En wat gaaf dat je gaat reizen voor je fotografieopdracht! Mag je al verklappen waar je heen gaat? Mijn mooiste moment is toch wel de lange reis door Azie en Australie! X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaaa, Ik ga naar Newcastle met DFDS Seaways!

      Delete
    2. Ohh wat gaaf! Tof joh! Ben benieuwd hoe je het gaat hebben! XX

      Delete
  7. Gaaf lijstje, mooie dingen! Ik ga hem ook nog maken, erg leuk overzicht. Ik hoop dat je snel wat mooie reisdromen kunt vervullen.

    Mijn mooiste reis was een maand lang op roadtrip langs de westkust van Amerika. Veeeeeel gezien en gedaan, heel gaaf!

    ReplyDelete
  8. Wat een leuke post. Je maakt echt prachtige foto's!

    ReplyDelete