July 20, 2013

NEWCASTLE PART ll

Voor de tweede keer binnen een half jaar tijd mocht ik de Engelse stad Newcastle bezoeken. Dit keer met zon en warmte in plaats van kou en kerstverlichting. De stad kende ik dus al een beetje maar de rondleiding van de gids liet me toch wat nieuwe plekjes zien. Ook heeft de stad een hele andere beleving in de zomer. Er zijn veel terrasjes, de rivier the Tyne is extra mooi en je kunt langer genieten van de lichtenshow van een van de zeven bruggen. Een aanrader met warm weer is om de metro te pakken naar Tynemouth waar je een prachtig strand vind. Verder kun je in Newcastle heel goed shoppen. Stay tuned voor de hotspots in deze stad!

11 comments:

  1. Wat super leuk! Lijkt me echt de moeite waard om een keertje naar toe te gaan. Mooie foto's!

    ReplyDelete
  2. Ohh wat een fijne foto's zeg! Engeland trekt me echt totaal niet maar dit geeft mij een heel ander sfeerbeeld!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik had hetzelfde! Het prachtige strand met helder blauw water heeft me nog het meest verbaasd!

      Delete
  3. Wat een leuke foto's en new castle trok mij iets minder, zo zie je maar weer hoe blogs je kunnen overhalen naar een bestemming te gaan :D

    ReplyDelete
  4. Wat een pracht foto's! Dat is vast op en top genieten geweest met de zon zo. Ik ben benieuwd naar de hotspots:)!

    ReplyDelete
  5. Ik zag een aantal foto's al op FB voorbij komen, ziet er prachtig uit! Ik ben er nog nooit geweest, leuk dat jij al 2 x geweest bent en de stad zowel in de winter als de zomer hebt beleefd. Ik vraag me vaak af bij bestemmingen hoe het zou zijn in een ander seizoen (bijv. NY in de zomer, ik was er tijdens een sneeuwstorm, en Londen in de winter, ik was er met tropische temperaturen)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik vond dat ook bijzonder om eens te zien en vooral in steden!

      Je merkt wel dat ze in Newcastle niet gewend zijn aan mooi weer. Er waren niet heel veel terrasjes en veel mensen zijn gewend binnen te leven. Natuurlijk ging men nu wel naar buiten maar veel minder dan in Nederland!

      Delete
  6. Ik was ooit in Newcastle, in 2003 denk ik. Maar de foto's die jij hebt geplaatst geven een zo ander beeld van de stad. Ik overweeg nu ook om nog eens een cruise te doen, erg tof! Dan ook zeker inclusief overnachting, zoveel moois te zien!

    ReplyDelete