December 11, 2013

RON Gastrobar

Al heel lang wilde ik een keer eten bij Ron Blauw (Met eerst twee Michelin sterren). Eerst was zijn restaurant nog prijzig en met speciale actie weken als eerste vol dus lukte het me niet er een keer te eten. Zoals vele wel hebben mee gekregen heeft Ron Blauw zijn restaurant dit jaar helemaal veranderd. Het moest een toegankelijk restaurant worden; gerechten om te delen voor een goedkopere prijs maar met dezelfde kwaliteit. Dit concept kreeg de naam Ron Gastrobar. Met zijn nieuwe restaurant 'verdwenen' ook zijn twee Michelin sterren'


Een aantal weken geleden kwam ik een leuke actie tegen waarvoor je tegen een goede prijs een driegangen lunch kun kiezen. Toen ik reserveerde voor 1 december heb ik er niet bij stil gestaan dat vijf dagen eerder de Michelin sterren weer werden uitgereikt. Extra leuk vond ik het daarom dat Ron Gastrobar een ster kreeg vlak voordat wij er gingen eten!

Het was heel leuk dat we zelf van de gewone kaart mochten kiezen. Geen vast menu of vaste kaart dus! De kaart bestaat uit verfijnde gerechtjes met bijzondere ingrediĆ«nten. Denk aan kippenniertjes, oerbiet, quinoa, bloedworst en veel schelpdieren. Zelf nam ik de krokante ravioli van kreeft, gebakken langoustine en cheesecake als dessert. Het eten vond ik lekker. De gerechten waren aan de kleine kant maar prima voor een lunch!



6 comments:

  1. Het ziet er prachtig en heerlijk uit! Wat leuk dat ze net een ster binnengesleept hebben!
    En die cheesecake.. mmmmmm...

    ReplyDelete
  2. Ziet er goed uit!
    Toch bijzonder dat hij een totaal ander concept heeft, zijn sterren heeft ingeleverd en nu toch weer een ster te pakken heeft. Ik vond het wel een fijne gedachte dat hij weer gewoon terug naar de basis wilde... Hopelijk blijft dat zo :)

    ReplyDelete
  3. Ohh jij hebt echt geweldige gerechten gekozen! Zou ik ook zo bestellen, wat ziet het er ook lekker uit. Leuk dat je hier bent geweest, zou ik ook wel een keer willen. En inderdaad een kers op de taart dat ie dan net een ster in ontvangst mocht nemen :)

    ReplyDelete
  4. Oh idd geweldige gerechten, ziet er superlekker uit!

    ReplyDelete